اسنو دنت

ایمپلنت دندان چه عوارضی دارد و خطرات احتمالی آن چیست

جدیدترین مقالات

راه‌های ارتباط با مشاوران

برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت دندان یک روش دندانپزشکی نسبتا جدید و محبوب است، اما بسیاری از افراد از خطرات و عوارض جانبی احتمالی آن مطمئن نیستند. در این مقاله، تمام عوارض و خطرات آن را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم درباره اینکه آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا نه، تصمیمی آگاهانه بگیرید.

ایمپلنت های دندانی یک راه حل موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته است که می تواند لبخند شما را بهبود بخشد، عملکرد جویدن را راحت تر کند و سلامت کلی دهان را بهبود بخشد.

این فرآیند شامل تعبیه پیچ های تیتانیومی کوچک در استخوان فک برای ایجاد ریشه های مصنوعی برای دندان های جدید است. در حالی که این روش در بیشتر موارد ثابت شده ایمن و موثر است، اما برخی از خطرات بالقوه و همچنین عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در نظر گرفته شود.

عوارض جانبی احتمالی جراحی ایمپلنت دندان چیست؟

متاسفانه، از دست دادن دندان یک مشکل بسیار سخت (و نسبتاً رایج) در حوزه سلامت دهان و دندان است. اما، با همه پیشرفت‌های دندانپزشکی ترمیمی، هیچ دلیلی وجود ندارد که دندان‌های از دست رفته بر سلامت و عملکرد لبخند بیمار تأثیر بگذارد.

گزینه های درمان ترمیمی زیادی برای دندان های از دست رفته وجود دارد و ایمپلنت های دندانی به عنوان مطمئن ترین و بادوام ترین گزینه درمانی شناخته می شوند. ایمپلنت‌های دندانی پایه‌ای مطمئن برای روکش‌های دندانی، بریج‌های دندانی و پروتزهای دندانی ارائه می‌دهند و به بیماران این امکان را می ‌دهند تا از لبخندی زیبا، ظاهر و عملکرد درست آنها مانند دندان‌های طبیعی لذت ببرند.

در حالی که مزایای ایمپلنت های دندانی متعدد است، روند درمان شامل جراحی دهان می شود. در این قسمت از مقاله می خواهیم در مورد عوارض جانبی احتمالی ایمپلنت دندان صحبت کنیم.

عوارض ایمپلنت دندان

اگر یک جراح متخصص و با تجربه را انتخاب کنید، جراحی ایمپلنت دندان برای شما می تواند یک روش ایمن و موثر با حداقل خطر عوارض باشد. با این حال، عوارض (که پیامدهای نادر و غیر قابل پیش بینی هستند) با عوارض جانبی متفاوت است.

عوارض جانبی یک پاسخ طبیعی به تغییراتی است که در طول عمل ایمپلنت دندانی رخ می دهد و یک نتیجه طبیعی از درمان ایمپلنت دندان است. خوشبختانه، این عوارض جانبی فقط موقتی هستند و معمولاً خیلی شدید نیستند. با این حال، ایده خوبی است که بیماران به خوبی از این عوارض جانبی آگاه باشند تا برای بهبود ایمپلنت دندانی خود آماده شوند. در زیر برخی از شایع ترین عوارض جراحی ایمپلنت دندان آورده شده است:

  • ناراحتی: مانند هر جراحی دهان، بیمار احتمالاً در روزهای پس از درمان کمی ناراحتی را تجربه خواهد کرد. درد خیلی شدید نیست، اما دکتر می‌تواند برای کاهش هر گونه درد و ناراحتی، داروهای مسکن تجویز کند.
  • خونریزی: خونریزی معمولاً پس از درمان ایمپلنت دندان مشکلی ایجاد نمی کند، و کاملا طبیعی است که بیماران متوجه خونریزی در محل کاشت شوند. این خونریزی معمولاً خیلی کم است و نباید بیش از یک یا دو روز طول بکشد.
  • تورم: معمولاً بیماران متوجه تورم در اطراف خط لثه اطراف محل درمان می شوند. در برخی موارد، گونه ها و کناره های صورت نیز ممکن است پس از جراحی ایمپلنت دندان متورم به نظر برسند. این تورم به مرور زمان از بین می‌رود، اما بیماران می‌توانند از کیسه‌های یخ برای کمک به روند بهبودی استفاده کنند.
  • کبودی: کبودی یکی دیگر از عوارض جانبی درمان ایمپلنت دندان است. در هر صورت ممکن است نشانه هایی از کبودی را داشته باشید. مانند تورم، این کبودی در روزهای بعد از درمان به تدریج کاهش می یابد.

عوارض ذکر شده در بالا طبیعی است و نباید باعث نگرانی شود. با این حال، در موارد نادر (معمولاً زمانی که دستورالعمل‌های بعد از عمل رعایت نمی‌شود) ممکن است پس از درمان ایمپلنت دندان، عفونت ایجاد شود.

عفونت می تواند مانع از جوش خوردن ایمپلنت های دندانی با استخوان فک شده و منجر به شکست ایمپلنت دندان شود. برای جلوگیری از این عارضه، بیماران باید تمام دستورالعمل های مراقبتی را به دقت رعایت کنند، تمام آنتی بیوتیک های تجویز شده را مصرف کنند و هر گونه عوارض جانبی غیرعادی را در اسرع وقت به پزشک گزارش دهند.

خطرات احتمالی ایمپلنت های دندانی

حال که عوارض ایمپلنت را در بالا ذکر کردیم، نوبت به خطرات احتمالی ایمپلنت رسیده است. ایمپلنت های دندانی بسیار کم خطر هستند و زیبایی و عملکرد دندان ها را مجدد بازیابی می کنند.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید عوارض و خطراطی هم در این روش وجود دارد که به دلایل عملی باید در نظر گرفته شوند، اما این عوارض برای همه اتفاق نمی افتد و نباید شما را از فکر یا کاشت ایمپلنت دندان منصرف کند.

شما با انتخاب یک کلینیک و دکتر مجرب می توانید کاملا خطرات را از بین برده و عوارض را به حداقل برسانید.

کلینیک دندانپزشکی اسنودنت تهران با داشتن پزشکانی با تجربه و کادری مجرب، بهترین ها را با قیمتی مناسب به شما ارائه می دهد. پزشکان ما با ساخت ایمپلنت ها در لابراتوار شخصی کلینیک دندانپزشکی اسنودنت این امکان را فراهم میکنند تا قالب گیری و ساخت ایمپلنت ها در سریع ترین زمان و با قیمتی کمتر برای شما انجام شود. حال خطرات احتمالی که ممکن است سلامتی شما را تهدید کند را بیان خوایم کرد.

عفونت

عفونت به هجوم و رشد میکروب ها در بدن می گویند. میکروب ها ممکن است باکتری ها، ویروس ها، مخمرها، قارچ ها یا سایر میکروارگانیسم ها باشند.

عفونت ها می توانند در هر نقطه از بدن شروع شوند و ممکن است در سراسر بدن گسترش یابند. اگر دندانپزشک شما قبل از گذاشتن ایمپلنت ناحیه را به طور کامل تمیز نکند، باکتری ها ممکن است حمله کرده و باعث عفونت شوند.

ایمپلنت‌های دندانی با جراحی کاشته می ‌شوند و مانند هر جراحی دیگری، احتمال عفونت وجود دارد. مراقبت های مناسب قبل و بعد از عمل می تواند به، به حداقل رساندن این خطر کمک کند، اما هنوز احتمال وجود عفونت وجود دارد.

علائم عفونت ممکن است شامل قرمزی یا تورم در ناحیه اطراف ایمپلنت، حساسیت در هنگام گاز گرفتن، تب و درد باشد که پس از چند روز از کاشت ایمپلنت همچنان ادامه داشته باشد. اگر این علائم را بعد از جراحی ایمپلنت دندان خود تجربه کردید، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا قبل از بدتر شدن مشکل را درمان کنند. یکی دیگر از علل انتقال عفونت استفاده از ابزار پزشکی آلوده و محیط نامناسب و کثیف است.

روشی که پزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت برای جلوگیری از عفونت انجام می دهند، این است که به صورت مکرر تمامی وسایل و محل را ضدعفونی کرده و قبل از جراحی محل کاشت را با آنتی بیوتیک تمیز می کنند تا به از بین بردن باکتری های موجود در ناحیه کمک کند.

اگر لثه های شما ملتهب، قرمز یا دردناک شد، باید فورا با دندانپزشک خود مشورت کنید. درمان هرچه سریع تر عفونت می تواند به محافظت از ایمپلنت، لثه و دندان های اطراف کمک کند.

آسیب به لثه، استخوان و عروق خونی

لثه ها یا رگ های خونی ممکن است در طی جراحی ایمپلنت دندان آسیب ببینند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ایمپلنت را شل می کند و به بافت اطراف آسیب می رساند. اگر دائماً درد دارید یا ایمپلنت شل شده است، فوراً با پزشک مشورت کنید.

آسیب عصبی

اگر در دهان، صورت یا لثه‌ها بی ‌حسی یا احساس سوزن سوزن شدن دارید، می‌تواند نتیجه آسیب عصبی باشد. همچنین ممکن است ایمپلنت در طول فرآیند جراحی با یک عصب تماس پیدا کند که می تواند باعث بی حسی موقت یا دائمی در ناحیه اطراف ایمپلنت شود.

اگر بعد از کاشت ایمپلنت دندان دچار بی حسی شدید، مهم است که به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا بتواند ناحیه را از نظر عوارض احتمالی تحت نظر داشته باشد. برای کاهش خطر آسیب عصبی با پزشک مشورت کنید. او قبل از جراحی برای قرار دادن صحیح ایمپلنت ها و جلوگیری از آسیب به  آنها به استفاده از اشعه ایکس نیاز دارد.

مشکلات سینوسی

قرار دادن اشتباه ایمپلنت در ردیف بالایی لثه می تواند منجر به مشکلات سینوسی شود. ایمپلنتی که به درستی تنظیم نشده باشد می تواند از داخل حفره سینوسی بیرون زده و باعث سردرد و سایر مشکلات مربوط به سینوس شود.

اشعه ایکس به پزشکان کمک می کند تا مناسب ترین مکان را برای کاشت ایمپلنت برای از بین بردن چنین مسائلی پیدا کنند.

شکستگی ایمپلنت 

شکستگی ایمپلنت زمانی اتفاق می افتد که نیروی شدیدی بر ایمپلنت وارد شود. اگر ایمپلنت شما شکسته است، باید یک ایمپلنت جدید مجدد برای شما ساخته شود. بنابراین برای جلوگیری از شکستگی ایمپلنت از جویدن غذای سفت خودداری کنید. در موارد نادر، ایمپلنت ممکن است به درستی با استخوان ادغام نشود و در نهایت شل شود یا بیفتد.

این امر معمولاً به دلیل ساختار نامناسب استخوان یا قرار دادن نامناسب ایمپلنت توسط جراح است. مهم است که قبل از انجام این روش با یک دندانپزشک مجرب و واجد شرایط مشورت کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی انجام شده و ایمپلنت شما بهترین شانس را برای موفقیت دارد.

همچنین از فشردن دندان ها خودداری کنید. سعی کنید فک خود را شل کنید. حتی می توانید برای جلوگیری از ساییدن دندان ها که به دندان های طبیعی و ایمپلنت آسیب می زند، یک محافظ دندان شب خریداری کنید.

سلامتی کلی بدن

شرایط کلی سلامتی بدن شما می تواند بر کاهش یا افزایش عوارض جانبی کاشت ایمپلنت تاثیر داشته باشد. بیماری هایی مانند دیابت و پوکی استخوان می تواند باعث تحلیل رفتن استخوان ها شود.

برای جراحی ایمپلنت دندان به سیستم ایمنی قوی و تراکم استخوان کافی نیاز دارید. بنابراین قبل از تصمیم گیری یا انتخاب این روش، سابقه پزشکی کامل خود را به دکتر ارائه دهید و یا از او بپرسید که آیا این انتخاب مناسبی برای شماست یا خیر.

اگر چه ایمپلنت های دندانی روشی ایمن و موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، اما خطرات احتمالی در آن وجود دارد. مهم است که قبل از تصمیم گیری با دندانپزشک خود در مورد این خطرات صحبت کنید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا کاشت ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید.

چرا ایمپلنت های کلینیک دندانپزشکی اسنودنت؟

شاید بپرسید چرا باید به کلینیک دندانپزشکی اسنودنت اعتماد و اطمینان کنید؟ جواب سوال شما پیش ماست!!

کلینیک دندانپزشکی اسنودنت با داشتن پزشکان متعهد و باتجربه می تواند بهترین تجربه را در کاشت ایمپلنت دندان و عمل جراحی سینوس لیفت باز برای شما رقم بزند. شایان ذکر است پزشکان ما دارای مدارک بین اللملی هستند، که این امر نشان دهنده تجربه بالای انها در سطح بین المللی است.

همچنین نکته مهم دیگری که در کلینیک های دیگر مشاهده نکرده اید این است که ما، در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت دارای لابراتوار شخصی برای ساخت انواع پروتز ها، ایمپلنت ها، لمینت ها و…. دارد. این امکان برای شما این مزیت را دارد که، اولا تمام کار ساخت توسط پزشک خودتان انجام می شود، و در ثانی در کمترین زمان ایمپلنت های شما ساخته خواهد شد. همچنین هزینه کمتری هم پرداخت می کنید.

خبر خوبی برای شما دارم. بیشتر افرادی که قصد کاشت ایمپلنت دارند از هزینه های آن می ترسند یا به عبارت دیگر برای آنها پرداخت این هزینه ها سنگین است. البته با توجه به وضع اقتصادی جامعه باید بگوییم واقعا برنامه ریزی برای پرداخت هزینه های خدمات دندانپزشکی بسیار سخت است.

خبر خوب این است که، ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت بدون پیش پرداخت و طی اقساط بلند مدت شما قادر خواهید بود تمامی خدمات دندانپزشکی خود را بدون نگرانی از هزینه ان انجام دهید.

ایمپلنت های دندانی پایه ای مطمئن و بادوام برای طیف کاملی از ترمیم های دندانی ارائه می دهند. آنها یک راه حل ایده آل برای بیمارانی هستند که یک دندان، چندین دندان یا مجموعه کاملی از دندان هایشان را از دست داده اند. عجله نکنید، بهتر است قبل از کاشت ایمپلنت با دندانپزشک مشاوره ای داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با پزشکان ما می توانید با تلفن های کلینیک دندانپزشکی اسنودنت تماس حاصل کرده یا از طریق سایت نوبت خود را رزرو کنید. همچنین مشاوران ما در شبکه های اجتماعی کلینیک پاسخ گوی شما خواهند بود.

منابع: harmonydentalcare و wlaoralsurgery و districtdentistryclt

بیشتر بخوانید:

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد و چند جلسه است

چند نوع ایمپلنت دندان داریم و بهترین نوع ایمپلنت کدام است

شایع ترین عوارض جراحی سینوس لیفت در افراد چیست

برچسب‌ها :

مقالات ایمپلنت دندان

اشتراک‌گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *