اسنو دنت

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد و چند جلسه است

جدیدترین مقالات

راه‌های ارتباط با مشاوران

برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

شاید بخواهید بدانید طول دوره کاشت ایمپلنت چقدر است و چند جلسه طول می کشد تا ایمپلنت های دندانی خود را در کلینیک دندانپزشکی انجام دهید؟

لازم به ذکر است، بسته به سلامت دهان شما و مدت زمان ساخت ایمپلنت، ممکن است 4 تا 6 ماه یا شاید تا 12 ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.

در لابراتوارهای ساخت ایمپلنت به دلیل ترافیک کاری، ساخت ایمپلنت ها زمان زیادی می برد، نکته مهمی که  در مورد کلینیک دندانپزشکی اسنودنت وجود دارد، این است که این مرکز جزء معدود کلینیک هایی است که لابراتوار شخصی داشته و تمامی مراحل ساخت ایمپلنت توسط خود پزشک متخصص انجام می شود. پس نگران طولانی شدن مراحل کاشت ایمپلنت خود نباشید و برای گرفتن نوبت با ما در تماس باشید.

جدول زمانی مراحل کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان یک تصمیم مهم و بزرگ است. دانستن اینکه به ایمپلنت نیاز دارید یا خیر، فک شما توانایی نگهداری ایمپلنت را دارد و یا  نیاز به کشیدن دندان و جایگزینی آن با ایمپلنت هست، بسیار مهم است.

ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت یک جدول زمانی برای آشنایی شما مراجعه کنندگان عزیز از مراحل کاشت ایمپلنت دندان در نظر گرفته ایم، تا گام به گام به تفکیک مراحل از آنچه در این فرآیند صورت خواهد گرفت، آشنا شودید.

مشاوره اولیه – 1 روز

مشاوره اولیه شما با پزشک تعیین می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت هستید یا خیر. از طریق یک معاینه کلی دهان، دندانپزشک مطمئن خواهد شد که دهان شما به اندازه کافی برای کاشت ایمپلنت آمادگی دارد. در صورت تایید سلامت شما توسط پزشک ، جراحی ایمپلنت ریزی می شود.

جراحی های قبل از درمان – 3-12 ماه

در برخی موارد، ممکن است به جراحی‌های قبل از درمان مانند پیوند استخوان یا سینوس لیفت، برای ترمیم استخوان فک، کشیدن دندان برای ایجاد فضا برای ترمیم ایمپلنت یا صاف کردن استخوان (آلوئوپلاستی) برای آماده شدن برای ایمپلنت نیاز داشته باشید. بسته به وضعیت و سلامت دهان شما، ممکن است بهبود و شروع کاشت ایمپلنت بین 3 تا 12 ماه طول بکشد.

کاشت پایه ایمپلنت – 1-2 هفته

کاشت ایمپلنت شما حدود 1 تا 2 هفته پس از مشاوره شروع می شود. پزشک شما طبق روش درمانی که برای دندان های شما در نظر دارد، کاشت پایه اولیه ایمپلنت را به طور مستقیم در لثه و استخوان فک انجام خواهد کرد.

بهبودی و ترمیم – 3-6 ماه یا بیشتر

بین 1 تا 2 هفته طول می کشد تا روند بهبودی اولیه کامل شود. همچنین با این حال، ایمپلنت شما باید با استخوان فک شما پیوند شود یا به اصطلاح “جوش بخورد”. برای توضیح بیشتر باید گفت، این بدان معنی است که به طور کامل با استخوان پیوند می خورد و به بخشی طبیعی از دهان شما تبدیل می شود. این فرآیند بسته به وضعیت بدنی شما می تواند 3 تا 6 ماه یا بیشتر طول بکشد.

ساختن ایمپلنت شما – در طول فرآیند بهبودی

ساخت ایمپلنت شما همزمان با فرایند بهبودی پس از کاشت اولیه بدنه ایمپلنت اتفاق می افتد. در طول فرآیند بهبودی، شاید لازم باشد چند قرار ملاقات با پزشک خود داشته باشید. همانطور که جراحت شما از کاشت اولیه در حال بهبود است، پزشک از لثه ها، دندان ها و ایمپلنت کاشت شده در لثه تصاویری تهیه می کند.

در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت تهران تمامی این مراحل توسط پزشک در لابراتور اختصاصی کلینیک انجام می شود. پزشک اطلاعات و تصاویر بدست آمده را در لابراتوار برای ساختن ایمپلنت شما، مانند تاج دندان، استفاده خواهد کرد.

قرار دادن اباتمنت ایمپلنت  – 1-2 هفته

یک یا دو هفته قبل از کاشت نهایی ایمپلنت، اباتمنت جایگذاری خواهد شد. اباتمنت همان چیزی است که ایمپلنت دائمی شما به آن متصل می شود. در واقع اباتمنت یک بخشی است که بر روی ایمپلنت دندانی پیچ میشود و از تاج دندان بیمار حمایت میکند. پس از آنکه اباتمنت را روی ایمپلنت پیچ کردند تاج موقت را کار میگذارند و در مدت زمانی که بافت لثه شما درحال ترمیم و بهبودی است این بافت لثه در اطراف ناحیه ایمپلنت همانند دندان طبیعی شکل میگیرد.

قرار دادن ترمیم نهایی ایمپلنت – 1 روز

حدود 1 تا 2 هفته پس از قرار دادن اباتمنت، برای قرار دادن ایمپلنت اصلی پزشک با شما قرار ملاقاتی را تعیین خواهد کرد. پزشک اباتمنت دندان موقت شما را برمی دارد و مراحل قبلی ایمپلنت شما را بررسی می کند تا از مناسب بودن و بهبودی کامل آن مطمئن شود. سپس، او ایمپلنت را به طور دائم در جای خود می‌چسباند و مراحل کاشت ایمپلنت را تکمیل می ‌کند.

داشتن یک مشاوره با پزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت تهران

همانطور که ذکر کردیم جدول زمانی ایمپلنت دندان شما به سلامت دهان و دندان، جراحی های قبل از درمان که ممکن است به آن نیاز داشته باشید و میزان مراقبت از ایمپلنت خود پس از جراحی بستگی دارد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ شما عزیزان می توانید با مشاوره رایگان در دندانپزشکی اسنودنت به صورت حضوری متوجه شوید که آیا کاندیدای خوبی برای کاشت ایمپلنت هستید یا خیر.

برای دریافت نوبت با شماره های کلینیک تماس بگیرید و یا به صورت غیر حضوری از طریق سایت با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

روش کاشت ایمپلنت بر مدت فرایند کاشت تاثیر دارد؟

این موضوع مهم است که بدانید پروسه کاشت ایمپلنت دندان چقدر طول خواهد کشید. یکی از مواردی که لازم است بدانید روش کاشتی است که پزشک برای شما انتخاب می کند. طول مدت کاشت ایمپلنت به طور قطع به این بستگی دارد که، قرار است شما چند ایمپلنت کاشت کنید و پزشک با در نظر گرفتن شرایط شما روی چند دندان کار می کند.

پس از انتخاب روش مناسب توسط پزشک، انتظار شروع می شود. با توجه به اینکه تمام دستورالعمل های مراقبت پس از جراحی سینوس لیفت که پایه گذاری اولیه ایمپلنت است را رعایت کرده باشید، حداقل 12 هفته طول می کشد تا محل پیوند یا سینوس لیفت شما به طور کامل بهبود یابد. اگر به هر دلیلی روند بهبودی شما کند پیش برود، یا مراقبت های شما به درستی انجام نشده باشد، ممکن است مجبور شوید تا 5 ماه دیگر برای بهبودی کامل صبر کنید. به یاد داشته باشید، تنها زمانی که ایمپلنت های شما به خوبی بهبود یافته باشند، می توان تاج (بخش اصلی فرآیند ایمپلنت) را نصب کرد.

در 72 ساعت اول پس از جراحی سینوس لیفت، هرگونه تورم و کبودی در اطراف فک باید از بین برود. برای کاهش درد و تورم، می توانید از داروهایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. ممکن است تا زمانی که بدن شما با پیوند استخوانی جدید سازگار شود و تصمیم بگیرد که آیا آنها را بپذیرید یا خیر، همچنان احساس درد داشته باشید.

به مدت یک هفته سعی کنید از غذاهای نرم استفاده کنید. حداقل به مدت دو هفته از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید، توصیه می شود در طول دوره بهبودی به هیچ وجه سیگار نکشید. اینکار می تواند زمان بهبودی را مختل کند و زمان لازم برای تکمیل ایمپلنت را طولانی کند.

پس از اینکه پیوند استخوانی شما به طور کامل بهبود یافت و توسط بدن شما پذیرفته شد، مجدد یک قرار ملاقات دیگر با پزشک خواهید داشت. در این مرحله است که دندانپزشک شما می تواند تاج های دندانی شما را به طور کامل روی ایمپلنت ها ثابت کند. در مجموع، بسته به در دسترس بودن دندانپزشک شما با توجه به قرار ملاقات ها و زمان های عملی که برای دیگر بیماران خواهد داشت، کل فرآیند کاشت ایمپلنت در بهترین حالت حداقل 4 تا 5 ماه طول می کشد.

ماندگاری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

ایمپلنت های دندانی یکی از ماندگار ترین روش های دندانپزشکی محسوب می شوند. شاید بتوان گفت ایمپلنت ها می توانند 20 تا 30 سال دوام بیاورند که در مقایسه با سایر روش ها و درمان های دندانپزشکی، مدت زمان قابل توجهی است.

شما با مراقبت های مناسبی که از ایمپلنت ها انجام خواهید داشت می توانید عمر آنها را افزایش دهید. اگر تاج (قسمت دندان ایمپلنت) در حالی که پایه دست نخورده باقی می ماند آسیب ببیند، می توانید تاج را خیلی سریعتر از درمان اولیه تعویض کنید.

ایمپلنت های دندانی کلینیک دندانپزشکی اسنودنت تهران

ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند در افرادی که دندان‌های از دست رفته دارند، تحولی چشمگیر، هم در ظاهر و هم از نظر اعتماد به نفس ایجاد کند. در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت، ما دوست داریم با انجام بهترین ها در تمامی خدمات دندانپزشکی مخصوصا دندانپزشکی زیبایی به تغییر مثبت مشتریان خود کمک کنیم. دندانپزشکان متخصص ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت، با تجربه فراوان خود در این حوزه رضایت شما را جلب خواهند کرد.

اگر برای انجام انواع خدمات کلینیک دندانپزشکی اسنودنت ، ازجمله ایمپلنت دندان و عمل جراحی سینوس لیفت باز اطلاعات بیشتری می خواهید و یا علاقمند به گرفتن وقت مشاوره هستید، میتوانید از طریق سایت وقت خود را فیکس کنید و یا می توانید مستقیماً با شماره های کلینیک تماس حاصل بفرمایید. همچنین  میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

چند نوع ایمپلنت دندان داریم و بهترین نوع ایمپلنت کدام است

آیا جراحی سینوس لیفت درد دارد؛ درد حین و بعد از عمل چگونه است

برچسب‌ها :

مقالات ایمپلنت دندان

اشتراک‌گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *