اسنو دنت

چند نوع ایمپلنت دندان داریم و بهترین نوع ایمپلنت کدام است

جدیدترین مقالات

راه‌های ارتباط با مشاوران

برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت دندان از دیرباز راه حلی برای بازیابی دندان های از دست رفته بوده است. انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد که به شما امکان می دهد قدرت و ثبات را در دهان و دندان های خود به دست آورید و در عین حال با لبخندی زیبا و جدید احساس اعتماد به نفس کنید.

ایمپلنت‌های دندانی ریشه‌های دندان مصنوعی هستند که از تیتانیوم ساخته شده‌اند که فلزی بسیار قوی است و در استخوان فک قرار می‌گیرد. استخوان و بافت لثه در اطراف ایمپلنت رشد کرده و آن را در جای خود نگه می دارند. قسمت بالایی ایمپلنت دندان معمولاً به شکل دندان طبیعی ساخته می شود تا دندان های دیگر به درستی در کنار آن قرار گیرند.

هنگامی که دندانپزشک به شما پیشنهاد می کند که به ایمپلنت نیاز دارید، اولین چیزی که می خواهید بدانید این است که چه نوع ایمپلنت دندانی با نیازهای شما مطابقت دارد. و البته باید بدانید که هزینه آن چقدر خواهد بود. نگران نباشید!!

ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت تهران با انجام انواع خدمات دندانپزشکی به صورت اقساط و بدون پیش پرداخت، در کنار شما عزیزان برای کمک به درمان مشکلات دندانی و انجام امور خدمات زیبایی دندانی هستیم.

اگر در مورد انواع ایمپلنت های دندانی اطلاعاتی ندارید، ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات مختصری برای کمک به درک انواع مختلف ایمپلنت دندان و هزینه های آن به شما بدهیم.

چگونه می توانم بدانم که آیا به ایمپلنت دندان نیاز دارم؟

توصیه کلی پزشکان این است که در صورت نیاز به ایمپلنت دندان به متخصص، جراح دهان و دندان یا پریودنتیست مراجعه کنید. چرا؟ زیرا آنها در زمینه کاشت ایمپلنت دندان آموزش های زیادی دیده اند. پزشکان کلینیک ما در کنار تجربه زیاد، دارای مدارک بین المللی نیز هستند تا با آموزش هایی که دیده اند و فناوری های روز دنیا به شما عزیزان خدمت کنند.

برخی از علائم هشدار دهنده ممکن است، پیش بینی کنند که ممکن است در آینده نزدیک به ایمپلنت و تاج نیاز داشته باشید.

این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • از دست دادن دندان
  • دندان درد شدید
  • عفونت شدید در یک یا چند دندان
  • لق شدن دندان، بریج یا پروتز
  • دندان به شدت ترک خورده.
  • مشکل در جویدن یا گاز گرفتن

نوع ایمپلنت مورد نیاز برای هر فرد چگونه است؟

این چیزی است که باید با متخصص، یعنی دندانپزشک خود صحبت کنید. وضعیت دهان شما در انتخاب ماده و نوع ایمپلنت نقش کلیدی دارد. همه چیز به این بستگی دارد که آیا شما فقط به یک ایمپلنت نیاز دارید، یا اینکه چیزی که نیاز دارید، دراوردن بریج و جایگزینی آن با ایمپلنت است.

در هر صورت تمامی این نیاز ها فقط با مشاوره با پزشک مشخص می شود. برای مشاوره رایگان با پزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت می توانید با تلفن های موجود تماس حاصل کرده یا از طریق سایت نوبت خود را رزرو کنید. همچنین مشاوران ما در شبکه های اجتماعی کلینیک پاسخ گوی شما خواهند بود.

چند نوع ایمپلنت دندان داریم و بهترین نوع ایمپلنت کدام است

انواع ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت اندوستال

این نوع ایمپلنت، رایج ترین نوع از ایمپلنت های دندانی هستند. مانند یک پیچ، به خوبی روی استخوان فک قرار می گیرند. با این حال، استخوان فک و لثه شما باید سالم و در شرایط خوبی باشد.

گاهی اوقات، پیوند استخوان ممکن است برای ایجاد یک پایه سالم و قوی برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت مورد نیاز باشد. این نوع ایمپلنت نسبت به سایر ایمپلنت ها به زمان کمتری نیاز دارد تا لثه ها به ایمپلنت متصل شوند و پایه های محکمی ایجاد کنند.

ایمپلنت های زیر پریوستال

این گزینه برای بیمارانی است که از نوع اندوستال استفاده نمی کنند. همچنین برای برخی از بیماران با نیازهای خاص تر مناسب تر است. برای بیمارانی که نمی خواهند و یا برای آنها مناسب نیست، نوع اندوستال، ایمپلنت ساب پریوستال یک گزینه خوب محسوب می شود.

این ایمپلنت ها در لثه قرار می گیرند. بنابراین آنها در داخل استخوان قرار نمی گیرند، بلکه در بالای آن قرار می گیرند. برای این نوع ایمپلنت دندان، متخصص یک قاب فلزی در زیر لثه، درست جایی که ایمپلنت تنظیم می شود، قرار می دهد.

ایمپلنت های زیگوماتیک

ایمپلنت های زیگوماتیک گزینه سوم هستند، اگرچه امروزه استفاده از آنها در دندانپزشکی رایج نیست. این نوع فقط در مواردی استفاده می شوند که افزایش استخوان امکان پذیر نباشد زیرا به روش پیچیده تری نیاز دارد. ایمپلنت های زیگوماتیک در استخوان فک بیمار قرار نمی گیرند، بلکه روی استخوان گونه قرار می گیرند.

بررسی مزایا و معایب قرار دادن ایمپلنت در دهان

  1. مزایای ایمپلنت دندان
  2. به خوبی عمل می کنند و شبیه دندان های طبیعی هستند
  3. دوام بالایی دارند
  4. از تحلیل استخوان و بیماری لثه جلوگیری می کنند
  5. پایه ای سالم برای دندان های مجاور ایجاد می کنند
  6. عملکرد طبیعی دهان را بازیابی می کنند
  7. آنها حس اعتماد به نفس را به بیماران باز می گرداند.
  • معایب ایمپلنت دندان:
  • ممکن است پرهزینه باشند
  • نیاز به جراحی دارند
  • پیوند ایمپلنت ها در استخوان فک ممکن است زمان ببرد
  • نیاز به قرار ملاقات های متعددی با پزشک دارند.
  • برخی از عوارض جانبی ناشی از ایمپلنت های دندانی ممکن است شامل عفونت، دوره بهبودی طولانی و آسیب به دندان های مجاور باشد.
چند نوع ایمپلنت دندان داریم و بهترین نوع ایمپلنت کدام است

تکنیک های جایگزین ایمپلنت دندان

بسته به سلامت استخوان فک و نیازهای خاص شما، دندانپزشک ممکن است علاوه بر روش سنتی کاشت دندان چند مرحله ای، برخی از گزینه های درمانی که می توانید جایگزین کنید، را پیشنهاد دهد. اگر استخوان فک شما قادر به حمایت از ایمپلنت های دندانی نیست، می توان از چندین تکنیک برای بازسازی استخوان، بازیابی خط فک طبیعی و ایجاد پایه ای محکم برای دندان های تحت حمایت ایمپلنت استفاده کرد. که شامل:

تقویت استخوان

این مرحله شامل بازسازی یا پیوند استخوان در فک شما می شود، این پیوند استخوانی زمانی که فک شما قادر به پشتیبانی از ایمپلنت نباشد، انجام می شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از مواد پیوند استخوان و فاکتورهای رشد برای تقویت استخوان به طور کلی بهترین نتایج را دارد.

لیفت سینوس

لیفت سینوس که به آن تقویت سینوس یا بلند کردن سینوس نیز گفته می شود که دو روش جراحی سینوس لیفت باز و بسته دارد، در مواردی که استخوان طبیعی به دلیل از دست دادن دندان های پشتی بالایی تحلیل رفته است، استخوانی به زیر سینوس اضافه می شود.

گسترش ریج

اگر فک شما به اندازه کافی گشاد نیست که از ایمپلنت های دندانی پشتیبانی کند، مواد پیوند استخوان را می توان به یک برجستگی کوچک یا فضایی که در امتداد بالای فک ایجاد می شود اضافه کرد.

ایمپلنت های دندانی فوری

ایمپلنت‌های دندانی فوری امکان قرار دادن یک دندان موقت را در همان جلسه اول کاشت ایمپلنت دندانی شما فراهم می‌کنند. اگر شما به اندازه کافی استخوان طبیعی و ایمپلنت ایمن دارید تا از قرار دادن و فشار فوری روی دندان موقت جدید پشتیبانی کند، این ممکن است گزینه خوبی باشد.

مینی ایمپلنت های دندانی (MDI)

مینی ایمپلنت های دندانی که ایمپلنت های با قطر کوچک یا باریک نیز، نامیده می شوند. آنها از طریق تکنیک هایی که کمتر تهاجمی هستند، قرار می گیرند و عمدتاً برای تثبیت دندان های تحتانی استفاده می شوند.

تصویربرداری سه بعدی و برنامه ریزی درمان

تصویربرداری دیجیتال سه بعدی پیشرفته و نرم افزار برنامه ریزی جراحی ایمپلنت، انتخاب روش های ایمپلنت را سریع تر و قابل پیش بینی تر کرده است. دندانپزشک شما می تواند از این ابزارها برای تجزیه و تحلیل آناتومی فک و تعیین بهترین مکان برای کاشت ایمپلنت قبل از جراحی استفاده کند. اینکار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه و کاهش زمان بهبودی می شود.

هزینه انواع ایمپلنت دندان چطور محاسبه می شود

به طور کلی، یک فرآیند کامل ایمپلنت با توجه موارد زیادی قیمت گذاری می شود. با این حال، روش های ایمپلنت پیچیده هستند و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت هستند. برخی شرایط هستند که بر روی هزینه کلی شما تاثیر مستقیم دارد که با هم بررسی خواهیم کرد.

  • پیوند استخوان یا سینوس لیفت: اگر فک شما به اندازه کافی استخوان ندارد تا به عنوان پایه ای محکم برای ایمپلنت ها عمل کند، باید فرآیندی به نام «پیوند استخوان» انجام دهید. اینکار می تواند هزینه اضافی در کل فرآیند ایمپلنت داشته باشد.
  • بسته به اینکه به ایمپلنت تیتانیوم یا زیرکونیا نیاز دارید، هر واحد ایمپلنت می توانند از نظر هزینه متفاوت باشند.
  • سپس اباتمنت است که می تواند معمولی یا سفارشی باشد. بسته به نوع انتخاب شما و متخصصتان، اباتمنت می تواند اصلاً هزینه ای نداشته باشد.
  • در نهایت شما نیاز به یک تاج دارید که روی ایمپلنت شما قرار گیرد. وبا توجه به کیفیت و نوع آن قیمت گذاری می شود.

بیشتر افرادی که قصد کاشت ایمپلنت دارند از هزینه های آن می ترسند یا به عبارت دیگر برای آنها پرداخت این هزینه ها سنگین است. البته با توجه به وضع اقتصادی جامعه باید بگوییم واقعا برنامه ریزی برای پرداخت هزینه های خدمات دندانپزشکی بسیار سخت است.

تخمین هزینه ایمپلنت دندان قبل از مراجعه به دندانپزشک دشوار است. هر بیمار نیازها، خواسته ها و بودجه متفاوتی دارد. به همین دلیل، هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود.

اگر بیمه دارید، باید بررسی کنید که چه بخشی از درمان را پوشش می‌دهند، یا حتی آیا اصلاً درمان‌های ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند. همچنین هزینه بسته به نوع ایمپلنت مورد نیاز شما، تعداد دندان های از دست رفته و درمان مورد نیاز برای ترمیم شما متفاوت خواهد بود.

حالا خبر خوبی برای شما مراجعه کنندگان عزیز داریم، ما در کلینیک دندانپزشکی اسنودنت، تمامی خدمات دندانپزشکی را بدون پیش پرداخت و طی اقساط بلند مدت برایتان انجام می دهیم. با این روش، شما قادر خواهید بود تمامی روش های درمانی و زیبایی خود را بدون نگرانی از هزینه انجام دهید.

منبع: aaid-implant و flatironsperio و oceanbreezeprosthodontics

برچسب‌ها :

مقالات ایمپلنت دندان

اشتراک‌گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *