اسنو دنت

هر واحد کامپوزیت چند دندان است و نحوه محاسبه آن

جدیدترین مقالات

راه‌های ارتباط با مشاوران

برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

دندان ها، نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره ایفا می کنند. به همین دلیل است که تکنیک های متنوعی برای بهبود ظاهر دندان ها معرفی شده اند که از مهم ترین آن ها می توان به کامپوزیت دندان اشاره کرد.

استفاده از کامپوزیت برای ترمیم دندان ها از مهم ترین دستاوردهای حوزه دندانپزشکی محسوب می شود. یکی از اصلی ترین سوالات بیماران از دندانپزشک این است که هر واحد کامپوزیت چند دندان است. به منظور پاسخ دادن به این سوال، با ما همراه باشید.

منظور از هر واحد کامپوزیت چیست؟

احتمالاً تاکنون شنیده اید که هزینه کامپوزیت کردن دندان بر اساس هر واحد تعیین می شود. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که منظور از هر واحد کامپوزیت چیست.

منظور از هر واحد کامپوزیت، تعداد دندان هایی است که نیاز به کامپوزیت کردن دارند. به عبارت دیگر، هر واحد کامپوزیت شامل یک دندان است. بنابراین، 3 واحد کامپوزیت به معنای کامپوزیت کردن 3 دندان است.

هر فرد دارای 32 دندان در فک بالا و پایین است. این به معنای 32 واحد کامپوزیت است. البته، کامپوزیت دندان معمولاً برای دندان های جلویی انجام می شود.

در چنین شرایطی، تعداد واحدهای کامپوزیت به 10 تا 20 عدد کاهش پیدا می کند. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه کامپوزیت کردن هر واحد با دیگری تفاوت دارد چراکه شرایط هر دندان متفاوت از دیگری است.

هر واحد کامپوزیت چند دندان است و نحوه محاسبه آن

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان بر اساس تعرفه های دندانپزشکی تعیین می شود. با این وجود، هزینه کامپوزیت کردن دندان ها متغیر است. فاکتورهای بسیار زیادی بر قیمت نهایی کامپوزیت دندان تاثیر می گذارند. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس کامپوزیت و نوع آن
  • برند تولیدکننده کامپوزیت و کشور سازنده
  • مکان جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی
  • تجهیزات مورد استفاده هنگام نصب کامپوزیت
  • مهارت و تخصص دندانپزشک در زمینه کامپوزیت دندان
  • نیاز به درمان های جانبی ازقبیل: درمان پوسیدگی دندان یا بیماری های لثه

علاوه بر این، تعداد دندان هایی که به کامپوزیت نیاز دارند، نیز بر هزینه نهایی تاثیر مستقیم می گذارد. بدیهی است که هر چه تعداد دندان ها بیشتر باشد، هزینه نهایی بالاتر خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که کامپوزیت کردن دندان ها شامل بیمه نمی شود و هزینه آن بر عهده خود بیمار است.

با این وجود، برای اطمینان از این موضوع ابتدا با کارشناس بیمه پایه و بیمه تکمیلی خود صحبت کنید.

کامپوزیت دندان و مزایای استفاده از آن

کامپوزیت، یک ماده ترکیبی است که از دو بخش ماتریس و فیلر تشکیل می شود. ماتریس شامل رزین های اپوکسی و متاکریلات است در حالی که برای ساخت فیلر از ذرات سیلیکا، کوارتز یا ذرات کرون استفاده می شود.

با افزودن موادی ازقبیل: تینر، بورآلومینا، زیرکونیا و کربن می توان خصوصیات مکانیکی و فیزیکی کامپوزیت ها را بهبود داد. به طور کلی، کامپوزیت ها به عنوان یکی از بهترین مواد ترکیبی برای اصلاح و ترمیم عیوب ظاهری دندان ها شناخته می شوند.

از مهم ترین مزایای کامپوزیت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفید کردن دندان ها
  • ترمیم عیوب ظاهری
  • تغییر طول دندان و برطرف کردن مشکل کوتاهی آن
  • استحکام و مقاومت بالا
  • مناسب برای ترمیم های جزئی
  • ایجاد پیوند بسیار قوی با دندان
  • ظاهر کاملاً طبیعی و انعطاف پذیری بالا
  • پر کردن شکاف بین دندان

در برخی از موارد، کامپوزیت دندان برای برطرف کردن کجی و انحراف نیز استفاده می شود. البته، کامپوزیت نمی تواند جایگزین درمان های اصلی انحراف شدید دندان ازقبیل: ارتودنسی باشد.

در مجموع، این روش تنها می تواند انحراف بسیار جزئی دندان ها را برطرف کند. به این نکته توجه داشته باشید که کامپوزیت زمانی کارآمد است که دندان کاملاً سالم و بدون پوسیدگی باشد.

هر واحد کامپوزیت چند دندان است و نحوه محاسبه آن

آشنایی با موارد استفاده از کامپوزیت دندان

با توجه به مزایای متعددی که کامپوزیت دندان با خود به همراه دارد، از آن می توان استفاده های متفاوتی کرد. واحدهای کامپوزیت دندان به عنوان یک روش مناسب برای ترمیم دندان های ترک خورده، لب پریده یا شکسته در نظر گرفته می شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که دندان کامپوزیت شده ازنظر شکل و رنگ تفاوت قابل توجهی با دندان های طبیعی ندارد. این امر از مزایای مهم کامپوزیت های دندان به شمار می رود.

دندان هایی که بیشتر در معرض سایش قرار دارند و برای جویدن مواد غذایی بکار می روند را نمی توان کامپوزیت کرد چراکه استحکام کامپوزیت چندان زیاد نیست.

از سوی دیگر، کامپوزیت برای دندان های پوسیده یا ساییده نمی تواند گزینه درمانی مناسبی باشد. به طور کلی، افراد زیر واجد شرایط کامپوزیت کردن دندان هستند:

  • افراد دارای دندان های لک دار و تیره
  • افراد دارای دندان های نامنظم و کج
  • افراد دارای دندان های شکسته و لب پریده
  • افراد دارای دندان های کوچک و کوتاه تر از سایر دندان ها
  • افراد دارای دندان هایی که روی هم قرار گرفته اند
  • افراد دارای دندان های خیلی بلند

به این نکته توجه داشته باشید که کامپوزیت دندان به عنوان یک راه حل موقتی در نظر گرفته می شود. طول عمر کامپوزیت دندان در بهترین حالت بین 5 تا 7 سال است.

البته، ایم مدت زمان به عوامل بسیار زیادی از جمله: کیفیت و جنس کامپوزیت بستگی دارد. در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، طول عمر کامپوزیت های دندان کوتاه تر نیز می شود.

از آنجایی که کامپوزیت کردن دندان ها هزینه بر است، پیش از تصمیم گیری نهایی باید جوانب مختلف را در نظر گرفت و با دندانپزشک قابل اعتماد مشورت کرد.

سخن پایانی

اگر قصد کامپوزیت کردن دندان هایتان را دارید، باید بدانید که هر واحد کامپوزیت شامل خدمات دندانپزشکی است که برای یک دندان انجام می شود.

به عبارت دیگر، هر واحد کامپوزیت شامل یک دندان است و هزینه آن جداگانه محاسبه می شود. درمان عیوب ظاهری دندان با استفاده از کامپوزیت به عنوان یک روش سریع، کاربردی و نسبتاً کم هزینه در نظر گرفته می شود.

در مجموع، برای آن که از نتیجه نهایی درمان رضایت کامل داشته باشید، در انتخاب دندانپزشک و کیفیت کامپوزیت نهایت دقت را به خرج دهید.  

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کامپوزیت کردن دندان ها، با ما در تماس باشید و از خدمات استثنایی ما بهره مند شوید. 

اسنودنت کلینیک تخصصی دندانپزشکی مجهز و مدرن که خدمات متنوعی را در زمینه

ارائه می دهد. اسنودنت دارای لابراتوار اختصاصی است که تحت نظارت پزشک متخصص قرار دارد و با بهترین مواد و تکنولوژی روز دنیا کار می کند.

دندان های زیبا و سالم اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، روابط اجتماعی شما را بهبود می بخشد و سلامت کلی بدن شما را تقویت می کند. شما حق دارید که از این فواید بهره مند شوید. اسنودنت با مشاوره رایگان و پرداخت قسطی به شما کمک می کند تا این حق را بدست آورید.

همین حالا با شماره های اسنودنت تماس بگیرید و وقت ملاقات خود را تعیین کنید. اسنودنت منتظر شماست.

منبع: beaulieudental و boutiquedental23

بیشتر بخوانید:

آیا دندان عصب کشی شده را می توان لمینت کرد؟

آیا کامپوزیت دندان شامل بیمه می شود؟

برچسب‌ها :

مقاله های کامپوزیت دندان

اشتراک‌گذاری :