اسنو دنت

آیا کامپوزیت دندان شامل بیمه می شود؟

جدیدترین مقالات

راه‌های ارتباط با مشاوران

برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

داشتن لبخندی زیبا، آرزوی هر انسانی است. خوشبختانه، پیشرفت های حوزه دندانپزشکی، تحقق این رویا را امکان پذیر کرده اند.

به کمک روش های ترمیمی-زیبایی ازقبیل: کامپوزیت می توانید مشکلات ظاهری دندان های خود را برطرف کنید. البته، زیبایی هزینه دارد.

در واقع، هزینه کامپوزیت کردن دندان ها نسبتاً بالا است و متاسفانه این هزینه تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. با این وجود، داشتن دندان های زیبا با استفاده از ونیرهای کامپوزیتی قطعاً ارزش هزینه کردن را دارد.

آشنایی با کامپوزیت دندان و انواع آن

کامپوزیت دندان یا ونیر کامپوزیت از پرکاربردترین روش های اصلاح مشکلات ظاهری دندان به حساب می آید. از این روش ترمیمی-زیبایی برای برطرف کردن تغییر رنگ دندان ها، اصلاح فرم، پر کردن شکاف بین دندان ها و شکستگی های جزئی استفاده می شود.

البته، کاربرد اصلی این روش برای دندان های جلویی است. به این نکته توجه داشته باشید که کامپوزیت از جنس پلیمر و رزین ساخته می شود. به همین دلیل است که از مقاومت قابل قبولی برخوردار می باشد.

به طور کلی، انواع کامپوزیت دندان را می توان به چهار دسته مختلف تقسیم بندی کرد:

  • کامپوزیت های نوع هیبرید
  • میکروفیلد
  • نانوفیلد
  • وینرهای کامپوزیتی نوع IPS

هر یک از این کامپوزیت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به عنوان مثال، کامپوزیت های نوع نانوفیلد به دلیل داشتن استحکام و زیبایی مورد توجه قرار گرفته اند.

این در حالی است که کامپوزیت های میکروفیلد از استحکام کمتری برخوردار هستند. دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار در مورد نوع کامپوزیت تصمیم گیری می کند. 

آیا کامپوزیت دندان شامل بیمه می شود؟

مزایا و معایب کامپوزیت کردن دندان ها

از مهم ترین مزایای کامپوزیت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود خط لبخند
  • عدم نیاز به بی حسی
  • بدون درد و آسیب زدن به ساختار دندان
  • کوتاه بودن مدت زمان درمان (نهایتاً یک تا دو جلسه)
  • عدم نیاز به تراشیدن مینا و تاج دندان

اگرچه، کامپوزیت دندان با مزایای متعددی همراه است اما نمی توان معایب آن را نادیده گرفت. احتمال تغییر رنگ، استحکام نه چندان زیاد، هزینه بالا، امکان بروز التهاب لثه و غیره از مهم ترین معایب کامپوزیت کردن دندان ها به شمار می روند.

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

کامپوزیت دندان از بهترین روش های اصلاحی-ترمیمی در حوزه دندانپزشکی به شمار می رود. با این وجود، تمامی افراد واجد شرایط کامپوزیت کردن دندان ها نیستند. در واقع، انجام کامپوزیت دندان برای افراد زیر توصیه می شود:

  • ترک خوردگی، شکستگی یا لب پریدگی جزئی دندان
  • شکاف یا فاصله زیاد بین دندان های جلویی
  • داشتن حفره های دندان
  • دندان خرگوشی جزئی
  • داشتن لک روی دندان ها
  • تغییر رنگ دندان ها

به طور کلی، افرادی که می خواهند دندان های زیبا و سفید رنگی داشته باشند، می توانند از این روش اصلاحی استفاده کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کامپوزیت کردن دندان های دارای پوسیدگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

اگر دندان پوسیده ای دارید و می خواهید آن را کامپوزیت کنید، حتماً باید در گام نخست پوسیدگی دندان را برطرف نمایید.

قیمت کامپوزیت دندان و روش های کاهش هزینه

اگر تصمیم خود را در رابطه با کامپوزیت کردن دندان گرفته اید، باید بدانید که قیمت آن متغیر است. به عبارت دیگر، هزینه کامپوزیت کردن دندان ها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصص و مهارت دندانپزشک
  • تجهیزات بکار رفته و امکانات کلینیک دندانپزشکی
  • موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی
  • کیفیت و جنس کامپوزیت دندان
  • نیاز یا عدم نیاز به روش های درمانی دیگر ازجمله: ارتودنسی یا رفع پوسیدگی
  • تعداد واحدهای مورد نیاز برای کامپوزیت دندان

به همین دلیل است که هزینه کامپوزیت کردن دندان های هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه ها، مراقبت درست از دندان کامپوزیت شده است.

همانطور که می دانید، طول عمر کامپوزیت دندان بین 5 تا 7 سال است. با مراقبت های درست می توان این مدت زمان را افزایش داد. در غیر اینصورت، بیمار متقبل هزینه جایگزینی ماده کامپوزیتی می شود. برخی از اصلی ترین مراقبت های بعد از کامپوزیت کردن دندان ها به شرح زیر هستند:

  • عدم مصرف نوشیدنی های شیرین و رنگی
  • عدم مصرف خوراکی های سفت
  • ترک عادت هایی ازقبیل: دندان قروچه (فشار دادن غیرارادی دندان ها به یکدیگر)
  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از هر وعده غذایی
  • عدم استعمال دخانیات

به این نکته توجه داشته باشید که وارد شدن فشار یا نیروی زیاد به کامپوزیت دندان موجب شکستگی آن می شود. در نتیجه، مراقبت دندان های کامپوزیت شده خود باشید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید.

در مجموع، هزینه نهایی کامپوزیت کردن دندان ها بعد از بررسی سلامت دهان و دندان توسط دندانپزشک تعیین می شود.

آیا کامپوزیت دندان شامل بیمه می شود؟

آیا بیمه تکمیلی، هزینه کامپوزیت دندان را تقبل می کند؟

کامپوزیت کردن دندان از روش های پرهزینه دندانپزشکی به شمار می رود. البته، هزینه انجام آن در مقایسه با روش های دیگر ازجمله: لمینت های سرامیکی به مراتب کمتر است.

با این وجود، هزینه به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر تصمیم گیری نهایی در نظر گرفته می شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می توان هزینه کامپوزیت کردن دندان ها را با بیمه تکمیلی پرداخت کرد.

در پاسخ به این سوال باید گفت که کامپوزیت کردن دندان ها به عنوان یک عمل زیبایی در نظر گرفته می شود. در نتیجه، بیمه تکمیلی نمی تواند هزینه آن را تقبل کند. این در حالی است که پر کردن یا ترمیم دندان های آسیب دیده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

البته، یک استثنا هم وجود دارد. اگر بیمه تکمیلی به صورت گروهی تهیه شده باشد، امکان قرار گرفتن هزینه کامپوزیت دندان تحت پوشش بیمه وجود دارد. در مجموع، اگر قصد دارید دندان هایتان را کامپوزیت کنید، باید بدانید که هزینه انجام این کار بر عهده خود شماست.

سخن پایانی

اگر می خواهید دندان های زیبا و یکدستی داشته باشید، کامپوزیت دندان را به شما پیشنهاد می کنیم. با مراجعه به دندانپزشک مورد اعتماد می توانید در خصوص انتخاب بهترین روش ترمیمی-اصلاحی دندان ها تصمیم بگیرید. در جلسه اول، دندانپزشک می بایست وضعیت دندان هایتان را به طور کامل بررسی کند. سپس، گزینه های درمان را به شما پیشنهاد می دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها برخی از خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه هستند که کامپوزیت دندان در این فهرست قرار نمی گیرد. در نتیجه، هزینه انجام آن بر عهده خود بیمار است.

با این وجود، پیش از تصمیم گیری نهایی حتماً با کارشناسان بیمه پایه و تکمیلی خود در این زمینه مشورت کنید.

اسنودنت یک کلینیک دندانپزشکی مجهز و مدرن است که خدمات متنوعی را در زمینه

ارائه می دهد. اسنودنت دارای لابراتوار اختصاصی است که تحت نظارت پزشک متخصص قرار دارد و با بهترین مواد و تکنولوژی روز دنیا کار می کند.

دندان های زیبا و سالم اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، روابط اجتماعی شما را بهبود می بخشد و سلامت کلی بدن شما را تقویت می کند. شما حق دارید که از این فواید بهره مند شوید. اسنودنت با مشاوره رایگان و پرداخت قسطی به شما کمک می کند تا این حق را بدست آورید.

همین حالا با شماره های اسنودنت تماس بگیرید و وقت ملاقات خود را تعیین کنید. اسنودنت منتظر شماست.

بیشتر بخوانید:

آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؛ نحوه انجام و دلایل

برای سفید شدن کامپوزیت دندان چه کنیم؛ انواع روش ها

برچسب‌ها :

مقاله های کامپوزیت دندان

اشتراک‌گذاری :