اسنو دنت

برای سفید شدن کامپوزیت دندان چه کنیم؛ انواع روش ها

جدیدترین مقالات

راه‌های ارتباط با مشاوران

برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که کامپوزیت دندان انجام داده اند، سفید نگه داشتن دندان کامپوزیت شده است.

دندان کامپوزیت شده ای که لکه دار شود، زیبایی خود را از دست می دهد. در نتیجه، حفظ سفیدی کامپوزیت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مراقبت های بعد از کامپوزیت و جنس آن تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر و تغییر رنگ آن دارد. با این وجود، به کمک روش های خانگی و پزشکی متعدد می توان سفیدی کامپوزیت دندان را حفظ کرد. اگر می خواهید با این روش های کاربردی و موثر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

روش های خانگی برای رفع زردی کامپوزیت

زرد شدن دندان های واقعی و کامپوزیت شده به دلایل مختلفی رخ می دهد. از مهم ترین آن ها می توان به مصرف بیش از اندازه نوشیدنی هایی ازقبیل: چای و قهوه اشاره کرد. البته، مصرف برخی از داروها، عوامل ژنتیکی، مصرف دخانیات و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز موجب زرد شدن دندان ها می شوند.

اگر می خواهید از روش های خانگی برای سفید کردن دندان های کامپوزیت شده خود استفاده کنید، مصرف مواد طبیعی زیر را به ما پیشنهاد می کنیم:

  • خلال سیب
  • سدر
  • سود
  • پوست موز
  • نارگیل
  • نعناع
  • بابونه
  • زعفران

این مواد مانند سفیدکننده های طبیعی عمل می کنند. البته، تاثیر آن ها بعد از یکبار مصرف مشخص نمی شود. اگر می خواهید از درمان های خانگی برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید، باید صبر و حوصله داشته باشید.

علاوه بر این موارد، هیدروژن پراکسید نیز به عنوان یک درمان موثر برای از بین بردن لکه های زرد شناخته می شود.

مصرف هیدروژن پراکسید باید با مشورت دندانپزشک انجام شود چراکه استفاده طولانی مدت از آن (بیش از دو دقیقه) می تواند آسیب جدی به ساختار دندان وارد کند.

در سال های اخیر، کیت های خانگی متعددی برای سفید کردن دندان ها روانه بازار شده اند. این کیت ها را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

کیت های خانگی در واقع نوعی ژل هستند که قرار دادن آن روی دندان باعث از بین بردن لک های زرد می شود. البته، پیش از مصرف حتماً باید دهان و دندان هایتان را به خوبی بشویید.

به طور کلی، با رعایت بهداشت و دهان و دندان از زرد شدن دندان هایتان پیشگیری کنید. این مراقبت ها شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، کاهش مصرف قند، دخانیات و نوشیدنی های گازدار است.

برای سفید شدن کامپوزیت دندان چه کنیم؛ انواع روش ها

پولیش؛ راهکار کاربردی برای رفع زردی دندان ها

همانطور که گفته شد، درمان های طبیعی و خانگی سفید کردن دندان ها زمان بر هستند. اگر به دنبال راهکارهای سریع تر با نتایج بهتر هستید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. یکی از بهترین روش های سفید کردن دندان های کامپوزیت شده بدون آسیب رسیدن به آن ها، پولیش است. پولیش نوعی جرم گیری است که برای از بین بردن لکه ها و زردی های روی سطح دندان ها بکار می رود. این فرآیند به کمک ابزارها و مواد خاص انجام می شود.

دندانپزشک باید پولیش کردن دندان کامپوزیت شده را با توجه به میزان لک و زردی انجام دهد. رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از پولیش کردن اهمیت بسیار زیادی دارد.

در غیر اینصورت، دندان های کامپوزیت شده مجدداً زرد می شوند. این بدان معنی است که شما متحمل هزینه بیهوده و اضافی شده اید. به طور کلی، دندانپزشک در رابطه با بهترین گزینه های موجود برای سفید کردن کامپوزیت دندان با شما صحبت می کند.

سفید کردن کامپوزیت دندان با جرم گیری

یکی دیگر از روش های کاربردی برای سفید کردن کامپوزیت دندان، جرم گیری است. این فرآیند به از بین بردن لکه ها، زردی ها و رسوبات قرار گرفته روی سطح دندان ها کمک بسیار زیادی می کند. البته، استفاده بیش از اندازه از آن می تواند به ساختار دندان آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد کند. به همین دلیل است که مراقبت از دندان ها بعد از جرم گیری برای جلوگیری از زرد شدن دوباره کامپوزیت اهمیت بسیار زیادی دارد. در مجموع، به کمک فرآیند جرم گیری می توانید دندان های سفیدتر و زیباتری داشته باشید.

رفع زردی دندان کامپوزیت شده با مسواک زدن

مسواک زدن از ساده ترین و موثرترین روش های حفظ سفیدی کامپوزیت و از بین بردن زردی آن محسوب می شود. دندان کامپوزیت شده به دلیل مصرف برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها تغییر رنگ پیدا می کند و زرد می شود. مسواک زدن درست و منظم بعد از هر وعده غذایی می تواند از تغییر رنگ کامپوزیت دندان جلوگیری کند. به این ترتیب، سفیدی و درخشندگی دندان کامپوزیت شده حفظ می شود.

البته، نمی توان از تاثیر استفاده از یک خمیردندان خوب در پیشگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان چشم پوشی کرد. امروزه، خمیردندان های بسیار زیادی به طور خاص برای کامپوزیت دندان طراحی شده اند.

این خمیردندان ها حاوی فلوراید و مواد معدنی هستند و از زرد شدن کامپوزیت جلوگیری می کنند.

جالب است بدانید که مسواک زدن نه تنها کامپوزیت دندان را سفید می کند بلکه جریان خون در بافت دندان و لثه را تقویت می نماید.

افزایش خونرسانی به بافت دندان و لثه موجب کاهش تیرگی و زردی سطح دندان ها می شود. به این نکته توجه داشته باشید که مسواک زدن درست و منظم بیشتر به پیشگیری از تغییر رنگ دندان کامپوزیت شده کمک می کند. به عبارت دیگر، این روش به تنهایی قادر به سفید کردن کامپوزیت دندان نیست.

تاثیر پودرهای سفیدکننده بر کامپوزیت دندان

امروزه، بسیاری از افراد از پودرهای سفیدکننده برای از بین بردن لکه های زرد روی دندان ها استفاده می کنند. این پودرها معمولاً حاوی هیدروژن پراکسید هستند و در از بین بردن زردی و رنگ های غیرطبیعی روی سطح دندان عملکرد فوق العاده ای دارند.

استفاده از پودرهای سفیدکننده بسیار ساده است. در گام نخست، دندان هایتان را به خوبی مسواک بزنید. سپس، لایه نازکی از پودر سفیدکننده را روی دندان هایتان قرار دهید و پودر را با حرکت آهسته مسواک روی دندان ها ماساژ دهید. در نهایت، دندان هایتان را با آب بشویید. سفیدی دندان کامپوزیت شده را می توانید بلافاصله احساس کنید.

روش های جایگزین برای سفید کردن کامپوزیت دندان

علاوه بر راهکارهایی که گفته شد، سفید کردن دندان کامپوزیت شده به روش های دیگر نیز امکان پذیر است. برخی از مهم ترین روش های جایگزین به شرح زیر هستند:

  • استفاده از ژل های سفیدکننده: ژل های سفیدکننده می توانند بهترین جایگزین برای فرنچ کردن دندان ها باشند. این ژل ها به حفظ سفیدی و درخشندگی دندان ها کمک بسیار زیادی می کنند.
  • درمان با لیزر: لیزردرمانی از دیگر روش های کاربردی برای سفید کردن دندان کامپوزیت شده به شمار می رود. برخلاف تصور عموم، لیزردرمانی هیچ خطری ندارد و احتمال ایجاد خط و خش روی کامپوزیت دندان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  • سفیدکننده های دهان با فرمول های خاص: ترکیب فلوراید و مواد معدنی ازقبیل: 2.2- تراسته-ازت بيز-هيدروژن پراکسيد بکار رفته در سفیدکننده ها با هسته فلوئوری، سدیم پیروات، سلنيوم و تياتين پوست دهان واکنش می دهد. به این ترتیب، سفیدی دندان ها حفظ می شوند.
برای سفید شدن کامپوزیت دندان چه کنیم؛ انواع روش ها

آیا می توان کامپوزیت دندان را سفید کرد؟

اگر قصد کامپوزیت کردن دندان هایتان را دارید، باید بدانید که سفید کردن آن ها بلافاصله بعد از کامپوزیت امکان پذیر نیست.

با این وجود، امکان سفید یا پولیش کردن دندان ها بعد از مدت زمان مشخصی وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که نمی توان دندان کامپوزیت شده را بلیچینگ کرد. به عبارت دیگر، تنها روش سفید کردن دندان های کامپوزیت شده، استفاده از راهکارهای خانگی، پولیش و جرم گیری است.

سخن پایانی

کامپوزیت کردن دندان ها از بهترین روش ها برای داشتن خط لبخند زیبا به شمار می رود. به کمک این روش می توانید دندان های سفید و زیبایی داشته باشید. به منظور کاهش هزینه های جانبی مربوط به پولیش یا جرم گیری، مراقبت از دندان کامپوزیت شده اهمیت بسیار زیادی دارد. حتماً شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است.

در نتیجه، از کامپوزیت دندان خود مراقبت کنید تا نیازی به سفید کردن آن نداشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کامپوزیت دندان، با ما در تماس باشید.

اسنودنت یک کلینیک دندانپزشکی مجهز و مدرن است که خدمات متنوعی را در زمینه

ارائه می دهد. اسنودنت دارای لابراتوار اختصاصی است که تحت نظارت پزشک متخصص قرار دارد و با بهترین مواد و تکنولوژی روز دنیا کار می کند.

دندان های زیبا و سالم اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، روابط اجتماعی شما را بهبود می بخشد و سلامت کلی بدن شما را تقویت می کند. شما حق دارید که از این فواید بهره مند شوید. اسنودنت با مشاوره رایگان و پرداخت قسطی به شما کمک می کند تا این حق را بدست آورید.

همین حالا با شماره های اسنودنت تماس بگیرید و وقت ملاقات خود را تعیین کنید. اسنودنت منتظر شماست.

منبع: boutiquedental23 و colgate

بیشتر بخوانید:

آیا کامپوزیت، دندان کج را صاف می کند؟

کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود و چه روش هایی دارد

برچسب‌ها :

مقاله های کامپوزیت دندان

اشتراک‌گذاری :