اسنو دنت

جدیدترین مقالات

راه‌های ارتباط با مشاوران

برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

آیا متوجه شده اید که از خندیدن و نشان دادن دندان های خود اجتناب می کنید؟ آیا از ظاهر دندان های خود خجالت می کشید؟ اگر این چنین است، راه حل آن ساده است.

به لطف تکنولوژی مدرن، انتخاب های زیادی برای بهبود لبخند شما وجود دارد. یکی از بهترین گزینه ها لمینت دندان است. برخی از افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ قبل از این که به این سوال پاسخ دهیم، باید روند انجام لمینت دندان را توضیح دهیم.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند لمینت کردن دندان، نحوه استفاده از آن ها و احساسی که در بیمار ایجاد می کند، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا لمینت دندان درد دارد؟

این سوالی است که ذهن بیماران را به خود مشغول می کند و کاملا قابل درک است. به هر حال، اضطراب دندانپزشکی تقریبا نیمی از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و ذهنیت نادرستی در مورد لمینت دندان وجود دارد. برخلاف آنچه که تصور می شود، کار آماده سازی و نصب لمینت ها بسیار ساده است و ناراحتی چندانی به همراه ندارد.

بسیاری از دندانپزشک ها برای مراحل اولیه لمینت دندان کمی بی حسی کننده یا بی حسی موضعی را برای شروع درمان به کار می گیرد. وقتی دهان بیمار بی حس شد، بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند. بیشتر بیماران با دو تا چهار لمینت هیچ دردی را طی انجام این روند درمانی تجربه نمی کنند.

بیمارانی با هشت لمینت یا بیشتر ممکن است کمی احساس درد در لثه یا فک را احساس کنند. این ناراحتی و درد معمولا خفیف است و با داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه برطرف می شود.

آیا آماده سازی و تراش دادن دندان برای لمینت درد دارد؟

فرآیند تراشیدن دندان دلیل اصلی نگرانی بسیاری از بیماران است. اما در حالی که این بخش از درمان می تواند کمی آزاردهنده باشد، اما به بدی که بسیاری از مردم تصور می کنند نیست. در بیشتر موارد، دندانپزشک تنها یک لایه بسیار نازک از مینای دندان را که بیشتر از 0.5 میلیمتر نیست، می تراشد. این مقدار تقریبا برابر با ضخامت یک ناخن است. فرآیند تراشیدن دندان بیشتر از 30 دقیقه طول نمی کشد.

بعد از نصب لمینت ها، دندان ممکن است نسبت به مواد غذایی سرد و گرم حساس شود. دلیل آن این است که مینای کمتری برای محافظت از ریشه دندان وجود دارد. این احساس ناخوشایند خفیف و موقتی است، اما ممکن است فرد از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن استفاده کند.

آیا لمینت دندان درد دارد و چقدر طول می کشد

آیا قرار دادن لمینت درد دارد؟

قرار دادن یا کاشت لمینت دندان یک فرآیند ساده و بدون درد است. ابتدا، دندانپزشک بررسی می کند که لمینت به درستی بر روی دندان نصب شود. سپس، یک باندینگ مخصوص را برای قرار دادن لمینت بر روی دندان طبیعی به کار می گیرد. در نهایت، دندان در معرض یک نور خاص قرار می گیرد تا از اتصال محکم آن اطمینان حاصل شود.

در طول این فرآیند بیمار درد خاصی را تجربه نمی کند، اما عادت کردن به تغییراتی که در دهان به وجود آمده اند چند هفته طول می کشد. این عوارض موقتی هستند. در صورتی که بعد از قرار دادن لمینت ها درد زیادی را تحمل می کنید، حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید. شما نباید درد داشته باشید، دندانپزشک علت اصلی را تشخیص داده و اصلاحات لازم را انجام می دهد.

در صورتی که درد لمینت برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد، می تواند نشانگر وجود یک مشکل دیگر در دهان و دندان باشد. ازجمله این مشکلات می توان به تراز نبودن لمینت بعد از کاشت، آسیب دیدن دندان زیر لمینت، التهاب و عفونت لثه ها، ایجاد مشکل در ریشه دندان هنگام فرآیند کاشت یا حتی آسیب دیدن خود لمینت اشاره کرد.

آیا تعویض لمینت دندان همراه با درد است؟

حتی بهترین لمینت های پرسلین بعد از 15 الی 20 سال باید تعویض شوند. لمینت های کامپوزیتی زودتر نیاز به تعویض پیدا می کنند. در بیشتر موارد، دندانپزشک باید لمینت را برداشته و یک لمینت جدید را جایگزین کند. تحت این شرایط نیز احساس ناراحتی و درد باید بسیار کم باشد.

در بیشتر موارد، مراحل همانند قرار دادن لمینت جدید است. باقیمانده لمینت پرسلین نیز از روی دندان تراشیده می شود. این کار تنها چند دقیقه طول می کشد و هرگونه درد جزئی و خفیف با مسکن های بدون نیاز به نسخه برطرف خواهد شد.

نحوه به حداقل رساندن درد لمینت دندان

اگر به لمینت دندان به عنوان یک گزینه زیبایی فکر می کنید، اما نگران درد فرآیند آن هستید بهتر است به یک دندانپزشک مشورت کنید. او مراحل انجام لمینت و تمام مشکلات مربوط به آن را برای شما توضیح خواهد داد.

درد حاصل از لمینت دندان بسیار خفیف است، اما گزینه هایی برای به حداقل رساندن درد بیماران مضطرب وجود دارد. به عنوان مثال، دندانپزشک می تواند سدیشن دندانپزشکی یا همان بیهوشی دندانپزشکی را برای از بین بردن احساس ناراحتی در طول فرآیند به بیمار پیشنهاد دهد. گزینه دیگر استفاده از لمینت های دندان متحرک است که به سادگی و راحتی روی دندان قرار می گیرند.

در کلینیک دندان پزشکی اسنودنت نگران درد و کیفیت لیمینت های خود نباشید. اسنودنت دارای لابراتوار اختصاصی است و لمینت ها آنجا ساخته می شودند و این فرایند زیر نظر پزشک متخصص است. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

آیا لمینت دندان درد دارد و چقدر طول می کشد

مراحل انجام لمینت دندان چگونه است؟

لمینت دندان به رفع مشکلات مربوط به شکاف بین دندان ها، شکستگی دندان و جابجایی آن ها کمک می کند. لمینت به روکش های نازکی گفته می شود که دندانپزشک بر روی سطح جلویی دندان قرار می دهد تا ظاهر مورد نظر به دست آید.

انواع مختلف لمینت دندان اعم از دائمی و متحرک وجود دارند. لمینت دائمی از جنس پرسلین یا سرامیکی ساخته می شوند. گزارش ها حاکی از این است که لمینت های پرسلین نتایج بهتری را از نظر زیبایی به ارمغان می آورند. طول عمر این درمان نیز بیشتر است. در مقابل، لمینت های سرامیکی طول عمر کمتری نسبت به پرسلین دارند.

لمینت های پرسلین کیفیت بالا و طول عمر زیادی دارند. علاوه بر این، ظاهر آن ها بسیار طبیعی است. به طور معمول، وقتی صحبت از لمینت به میان باشد، منظور لمینت های پرسلین است. لمینت های سرامیکی ارزان قیمت تر هستند و به همین دلیل برخی از بیماران آن را انتخاب می کنند.

هر لمینت با توجه به نیازهای بیمار ساخته می شود. لمینت های دندان در آزمایشگاه ها به صورت سفارشی ساخته شده و سپس روی دندان بیمار چسبانده می شوند. برای این منظور، معمولا بیمار باید سه جلسه به دندانپزشک مراجعه کند.

جلسه اول معاینه به مشاوره اختصاص دارد. دندانپزشک ساختار دندان را معاینه می کند و اطمینان حاصل می کند که لمینت دندان گزینه مناسبی با توجه به شرایط بیمار است.

در جلسه دوم معاینه، دندانپزشک لایه نازکی از روی مینای دندان را می تراشد. این کار فضای لازم برای قرار گرفتن لمینت را ایجاد می کند. سپس، قالبی از روی دندان های بیمار تهیه می شود. همچنین، رنگ لمینت متناسب با رنگ دندان طبیعی انتخاب می شود. این اطلاعات به آزمایشگاه ارسال می شوند.

در آزمایشگاه با به کارگیری قالب و اطلاعات به دست آمده لمینت سفارشی ساخته می شود. برخی از افراد در حالی که منتظر لمینت دائمی هستند، از لمینت های متحرک استفاده می کنند. بعد از آماده شدن لمینت ها، دندانپزشک آن ها را بر روی دندان ها می چسباند.

سپس، لمینت ها به مدت 60 ثانیه در معرض یک نور خاص قرار می گیرند. این کار برای اطمینان از قرارگیری درست آن هاست. اگر ماده اضافی وجود داشته باشد، دندانپزشک با استفاده از ابزار خاص آن را برمی دارد.

لمینت متحرک

برخی از داروخانه ها و کلینیک های دندانپزشکی، لمینت های دندان متحرک و قابل جابجایی را عرضه می کنند. آن ها معمولا از جنس پلاستیک ساخته شده و سپس برای بیمار سفارشی می شوند. آن ها را در دهان قرار دهید و از آب داغ برای چسباندن پروتز به دندان طبیعی خود استفاده کنید.

این نوع لمینت ها فقط برای کاربردهای خاص توصیه می شوند. احتمال شکستگی آن ها بالاست و غذا خوردن و نوشیدن با آن ها کار دشواری است. نوع طراحی لمینت متحرک باعث می شود که بیشتر شبیه به دندان های متحرک باشند که به خوبی با دندان های طبیعی یکدست می شوند.

کلام آخر

بنابراین، آیا لمینت دندان درد دارد؟ خیر، به استثنای کمی درد خفیف که خیلی طول نمی کشد، لمینت دندان یک گزینه درمانی فوق العاده برای بهبود لبخند شماست. در نهایت، به یاد داشته باشید که هرگونه حساسیت یا ناراحتی موقتی و قابل مدیریت است. به منظور اطمینان از کاشت درست لمینت، به یک دندانپزشک حرفه ای و باسابقه در این زمینه مراجعه کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد!

جراحی سینوس لیفت، ایمپلنت دندان و بدنبال آن استفاده از روکش یا پروتز برای داشتن ظاهر زیباتر دندان ها حق هر فردی است. از شما دعوت میکنیم برای یک مشاوره رایگان با پزشکان ماهر و با تجربه ما که دارای مدارک بین اللملی هستند، با تلفن های کلینیک اسنودنت تماس بگیرید، همچنین ما جراحی سینوس لیفت باز را مانند دیگر خدماتمان قسطی انجام می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت ملاقات همین حالا تماس بگیرید.

منبع: bloomfielddentaldesigns و arthurglosmandds

بیشتر بخوانید:

آیا لمینت دندان متحرک خوب است چه مزایا و معایبی دارد

آیا لمینت دندان محدودیت سنی دارد (کمترین و بیشترین سن)

برچسب‌ها :

مقالات لمینت دندان